úterý 11. srpna 2015

Berlin II.

Ještě návrat do Berlína :) Normálně bych tam hned jela znova jak se mi tak líbilo! Dostává mě jak je všude vidět ta historie - památky Druhé světové války a rozdělení Zdí po ní jsou téměř všude... A v tom všem tepe nová krev město žije a hraje a všude jsou zajímavý lidi... Nebo to tak člověku připadá všechno zajímavější jen co vytáhne paty z místa kde to zná? Ať tak či tak Berlín je skvělý a má prostě atmosféru... A i ta němčina může znít docela dobře :)
Památníku Židů zavražděných v Evropě je ještě větší než jsem si myslela... Je zajímavé že po otevření památníku se uvažovalo o jeho oplocení kvůli tomu že tam lidi pobíhají lezou na jednotlivé bloky atd. a například autor památníku Peter Eisenman byl silně proti tomu...
Reichstag do kterého jsme se nešli podívat protože fronta byla na několik hodin a i po netu to chce kupovat hodně napřed...
Poseděli jsme si v Tiergarten...
Kaiser-Wilhelm Gedachtniskirche - kostel který byl zachován v poválečném stavu a později doplněn o fascinující nové budovy - koukněte tady! A pak už je to kousek na "nákupní" ulici Kurfürstendamm kde kousek od sebe potkáte COS a & Other Stories což je samozřejmě nutnost :) Já jsem měla štěstí že ještě byly slevy protože jinak bych si asi nic nepořídila ale takhle mám dvoje krásný šaty :) 

Památník Berlínské zdi na Bernauer Strasse - opravdu zajímavý a rozsáhlý památník kde se dozvíte spoustu věcí o životě se Zdí... Ale dávejte pozor - nikde poblíž není možnost sehnat něco k jídlu! My jsme se sem dostali až odpoledne a od snídaně jsme nic nejedli a řeknu vám já už byla jak z reklamy na Snickers :D Situaci zachránilo že jsme náhodou narazili na Fast rabbit bistro které jsem si pamatovala z Travel wave ale vůbec jsem nevěděla kde je :) Pochutnali jsme si!
A pak už jenom spokojený odpočinek v Mauerparku :)
Další den jsme vyrazili na Fernsehturm :) Zrovna se trochu zatáhlo a když jsem byli nahoře tak byl brutální slejvák takže nebyl moc výhled do daleka ale i tak to bylo fajn :) A jak jsem vyšli tak pršet přestalo a to potěší! Lístky na věž jsme si kupovali přímo na místě - na řadu jsem přišli asi dvě hodiny po koupi lístku což vůbec není problém v okolí strávit... Já si třeba koupila další šaty v TKMaxu... Ale hedvábí za 7e? To musí být :D
East Side Gallery je ponechaný poměrně dlouhý kus zdi který je vyzdobený graffiti od různých umělců... No a taky od různých neumětelů ale neva :D Stojí za návštěvu ale víc informací se dozvíte na Bernauer Strasse... A pak jsem se šli toulat do Friedrichshainu což je taková cool čtvrť poblíž...

Byl to prostě krásný výlet! Jestli se chcete na něco zeptat tak jen směle!

Už brzo se chystáme do Španělska a pár dní budeme i v Barceloně takže jestli máte nějaký doporučení tak povídejte :)

A kde jste byli na výletě vy? Nebo kam se chystáte? 

Mějte se krásně!
Alice

8 komentářů:

  1. Já byla v Berlíně před pár lety a je pravda, že tam ta historie opravdu odevšad dýchá. Při mojí navštěvě ještě stálo Tacheles (https://en.wikipedia.org/wiki/Kunsthaus_Tacheles) a to byl taky velký zážitek. Celkově se mi Berlín líbil, ale měla jsem z něho nějak i depku :). Určitě bych se tam ještě jednou (minimálně!) ráda podívala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo ono to je takový depresivní právě vší tou historií co je na dotyk... Ale chci se tam vrátit :)

      Vymazat
  2. Skvělé! Už jsem si říkala, jestli jsi na nás se slíbeným pokračovacím článkem nezapomněla. Já byla v Berlíně poprvé a zatím naposledy loni a taky budu ráda když se tam ještě podívám. Na druhou stranu, na to jak o něm všichni básní, možná jsem byla trochu zklamaná. Ale věřím, že svobodní umělci a hipstři si přijdou na své a je to ve srovnání třeba s Londýnem fakt za rohem. :)

    Na report ze Španělska se taky moc těším. Tak doufám, že si to s F. řádně užijete a budete mít spoustu skvělých zážitků.

    P.S.: Zrovna nedávno jsem si uvědomila, že tvůj blog (respektive blogy, když počítám ten původní) je jediný, který sleduju od samého začátku. Všechny ostatní zanikly, nebo se natolik transformovaly a chybí mi u nich dostatečná autenticita, že už mě nebaví ani procházet ty fotky. Ale na tvoje aktualizace se těším pořád. Držím ti palce, ať se ti daří!

    Zdeňka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeňko moc děkuju! vážím si toho že mě sleduješ tak dlouho!
      a já se právě bále že mě kvůli velkému očekávání Berlín trochu zklame ale nestalo se :)

      Vymazat
  3. jé, Berlín mám na seznamu míst, která chci určitě někdy navštívit!

    já jsem momentálně studijně na Kypru, takže si výletím na řecké a někdy i na okupované turecké části :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě navštiv je to parádní :)
      a na Kypr bych se zase někdy chtěla podívat já užívej!

      Vymazat
  4. hehe my mame s Alesem libaci fotku s pozadim tech dvou :D hezky pekne v ramecku :D

    OdpovědětVymazat