středa 29. října 2014

Zadar

Jak už jsem psala vydali jsme se na dovolenou k moři - tentokrát do Zadaru... F. tu má sestru tak jsme tu na takovém rodinném výletě :) Já jsem v Chorvatsku byla asi dvakrát na dovolený u moře a o krásách Zadaru jsem neměla ani tušení - no a o to víc si to teď užívám... Na koupání to už teda není ale na procházky po městě ideální... Zadar je vážně krásný město a vzhledem k tomu že jeho historie sahá hluboko do dob Říma tak je vážně na co koukat... V centru je několik úžasných kostelů a pozůstatky z dob Říma - mě nejvíc dostává dlažba která je za ty 3000 let ochozená do leskla... Připadá mi to spíš jako podlaha v kostele :) Ale umí tu i krásně spojit historické s novým - důkazem je Riva tedy promenáda u moře těsně navazující na historický centrum kde je Pozdrav slunci a hlavně Mořské varhany... Představte si že sedíte na schodech k moři a podle toho jaký jsou vlny tak celý ty schody hrajou - jsou to totiž ty varhany... No nedokážu to vysvětlit ale můžete kouknout na video třeba tady :) 
Chtěla bych upozornit na to že jsem si po mnoha letech koupila modrý džíny! A mám z nich vážně radost - jsou tmavěmodrý bez nějakejch serepetiček a maj vysokej pas... Po Krétě teď trochu obnovuju šatník tak jsem se rozhodla že takový potřebuju a měla jsem štěstí :)
 Kostel Sv. Donáta
Lahodná zmrzlina...
Já prostě miluju tyhle malý uličky...
Kostel Sv. Anastázie
Klášter Panny Marie
Pozdrav slunci na promenádě u moře a do toho si představte ten zvuk varhan... 
Kostel Sv. Jana Křtitele
 Pohled z fóra...
Sv. Donát
 Pohledy z mostu...
Vyfoť mě jak fotim :)

Jinak - trochu jsem si tady s tím pohrála... Fotky by měly být výrazně větší a taky už nežiju na tý pláži... Doufám že se všechno zobrazuje správně - kdyby něco tak mi prosím napište :) Záhlaví jsem vyrobila z vlastní fotky kterou jsem kdysi cvakla na jednorázovej foťák a z citátu na kterej jsem narazila na tumblru...

Byli jste někdy v Zadaru? 

Mějte se krásně!
Alice

10 komentářů:

  1. Ty dlouhý vlasy jsou krásný. Moc ti to sluší!

    Radka Z.

    OdpovědětVymazat
  2. boží! mám pocit, že mě to zahřálo víc než tady moje ultraskvělýafunkční topení!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky! Je to celý takový pěkně pozitivní a nabíjející :)
    Já jsem v Chorvatsku ještě nikdy nebyla, ale kdybych tam jela (jakože snad někdy pojedu :D), chtěla bych tam právě spíš za poznáním městeček a opuštěnějších míst než se vyvalit na pláží, hrozně se mi ta příroda a "kultura" líbí.
    A modrý džíny jsem si teď taky nedávno koupila, nějak jsem měla období "nemodrejch" kalhot, nějak se mi to nelíbilo, takže jsem několik let nosila buď plátěný nebo manšestráky a žádný nebyly modrý, no a teď, když jsem si šikovně v letadle roztrhla celej zadek posledních plátěnejch černejch kalhot, nazrál čas na tmavě modrý džíny a úplně jsem se do nich zamilovala :D no, to jen tak na okraj :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju! právě si taky říkám že poznávání dalších míst v Chorvatsku by bylo super :) ale to platí asi všude :D
      a chápu no :D

      Vymazat
  4. jsi kočka! džíny Ti sluší! a nový design mi připadá skvělý! a prostě jsi pořád má blogová srdcovka :)

    OdpovědětVymazat