čtvrtek 5. června 2014

Řečtina

Dneska zase pár fotek z pláže… Ono ani od jinud jich moc nebude – přece jenom tady pracujeme a na výlety zatím není čas – teda doufám že „zatím“ a později třeba čas bude :) Máme už tak trochu otevřeno – jenom dva stoly a stále se buduje… Ale práce v kuchyni mě hrozně baví i když zatím připravujeme jen pár věcí… A taky se trochu učím řecky :) Už se umím představit všechny pozdravy vyjmenovat skoro všechny věci v kuchyni a taky umím napočítat do sta a dny v týdnu… No ale nejdůležitější věta je [Signomi den milao helenika] tedy Omlouvám se neumím řecky :D A samozřejmě [Jamas!] což znamená Na zdraví! 

Pohodička ještě než jsme otevřeli – šéf jel nakupovat tak sem poslouchala knížku a se trochu opalovala… Ale pořád mám barvu „feta“ :D 

Slunečník už je natřený a opravený…

 Fotit ty tři skály mě jen tak bavit nepřestane :)
Čerstvě vymačkaný pomerančový džus z místních pomerančů – lahoda! Ale teda připravovat ho – ručně! – není taková lahoda…

Naše loď – teď už to má i střechu ale k dokončení to má pořád docela daleko… Přece jenom základní heslo je [ziga ziga] – pomalu pomalu :D
:)
Home sweet home :)
No je to tady krásný :)

Umíte řecky?

Mějte se krásně!
Alice

16 komentářů:

  1. Boooze to je pecka!! uprimna zavist:)

    OdpovědětVymazat
  2. Musela jsem chvíli zapřemýšlet, jestli něco řecky znám, ale nakonec jsem si vzpomněla - panta rhei! Tak aspoň něco :D. Zírám, s jako rychlostí si řečtinu osvojuješ, tolik jsem se toho nenaučila v Norsku ani za půl roku, máš můj obdiv! A jak se sžíváš s bydlením v karavanu? Mě přijde, že člověk si časem zvykne úplně na všecko a v karavanu aspoň není prostor pro zbytečné krámy :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ha zkoušela sem to říct našemu šéfovi ale výslovnost je samozřejmě uplně jiná tak chvíli trvalo než sme si porozuměli :) ale je to ve starořečtině takže tomu bežně ani řekové nebudou rozumět...
      a víš co něco umim ale jsou to spíš slovíčka dát dohromady větu schopná nejsem :D ale vyřídit jednoduchou objednávku to jde :)
      a karavan je v klidu :D fakt tam jenom máme věci a spíme tam takže to je pohodička :)

      Vymazat
  3. Řečtina je zajímavá tyjo:) Ale ještě víc žasnu nad tvýma fotkama..jednak nádherně fotíš a hlavně to prostředí je naprosto úžasné - moc mě zaujaly ty tři skály focené v jiné denní době a ty poslední jsou taky naprosto fascinující.♥ Normálně ti závidím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc! západy slunce jsou tady fakt magický!

      Vymazat
  4. Vypadas tak stastne! <3 A kloubouk dolu za rectinu!

    OdpovědětVymazat
  5. Strašně ráda jezdím na dovolenou do Řecka a protože mi připadá, že místní vždycky potěší, když se naučím něco z jejich řeči, tak se na každé dovolené učím alespoň "odposlechem" foneticky. Takže třeba umím: "íne chalasmena - je to rozbité" nebo "deníne chalasmena - není to rozbité" nebo "ita para poly kaló" - bylo to moc dobré. Taky klasicky řeknu "pů íne...", signómi, efcharistó - parakaló, jasas, néro, glygé, massa buka (to jsem se nacpal) apod. Nebo taky velmi velmi důležitou větu: éna bíra ke áspro krasí :-) :-) Jo, řečtina je krásně znějící, ale když oni ti řekové děsně mělou a nestíhám to za těch pár dnů moc pochytávat :-D :-D A je prý i dost těžká..Proto musím říc, že jsi fakt dobrá, že se tak rychle učíš! Ať se ti tam líbí! Trochu závidím, já se tam letos asi nedostanu :-(( Pet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to máš hezky odposlouchaný! ale je to těžký no fakt hrozně melou - třeba sem zaslechla že často řikaj slovo "tipota" tak sem se zaptala šéfa co to znamená - a ono to je "nic" :D a děkuju moc!

      Vymazat
  6. Jo a prosímtě!!! Určitě neříkej nahlas slovo "pípa". U nás to sice znamená prostě přístroj na točení piva, ale u nich je to děsně sprostý...:-D Já na to přišla, když jsem to řekla takhle česky v hotelovém baru, když číšník natáčel pivo pro mého přítele...Jak jsem to vyslovila, tak mu nejdřív zamrzl úsměv na rtech, pak strašně zrudl a s ním i všichni okolo, kteří to slyšeli...Bylo mi docela trapně...Takže toto slovo je z a k á z a n é vyslovovat :-D :-D Pet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D :D tak teď mám chuť se na to šéfa zeptat :D

      Vymazat
    2. :)) pipa je blow job nebo nadávka když je něco na dvě věci... vždycky když tohle slovo slyším, tak si vzpomenu na pipu middleton a jak by se představovala v řecku "me lene Pipa" :D

      Vymazat
  7. Ty bydlíš celou domu v karavanu? Tak to máš můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo jasně :) ale teda nevim co je na tom obdivuhodnýho :D vlastně tam jenom přespáváme protože celý dny jsme v baru a pracujeme nebo vysedáváme venku - proč bejt v karavanu když máš okolo pláž a moře :)

      Vymazat
  8. Για σου, ναι, εγώ μιλάω ελληνικά καλά ;-). Sice trochu pozdě, ale teď jsem objevila tvůj blog a musela hned projet články z Řecka a upřímně závidím :-D. Řecko považuju za svůj druhý domov, i když jsem tam bohužel (či bohudík) nikdy delší dobu nežila. Nejdéle měsíc v Soluni, kde jsem si zlepšovala řečtinu na jazykovém kurzu. Ale musela jsem tam být v minulém životě, protože vždycky, když vystoupím kdekoli v Řecku z letadla, tak mi úplně vytrysknou slzy z očí štěstím :-D. Řecky tedy umím, učím se od roku 2002 a mám i certifikát B1. Na dovolené v Řecku jsem každý rok a na Krétě jsem byla před devíti lety se svým teď už manželem na naší první dovolený. Ale byli jsme kousek od Heraklionu a projeli jen tu východní část, takže se tam ještě určitě podíváme. Já to jinak v Řecku miluju hlavně na pevnině a pokud bych si mohla vybrat místo, kde se na nějakou dobu usídlit, tak v Soluni a v okolí. A máš můj obdiv, ono dělat v Řecku může vypadat jako krása, ale vím z různých zdrojů, že je to někdy dost náročný. Hlavně Řekové se přátelsky chovají k turistům, ale k zaměstnancům z ciziny to tak žhavé už není (samo, že záleží na konkrétním člověku :-) ).

    OdpovědětVymazat