pondělí 23. června 2014

Knižní doporučení


Mám tady docela čas číst takže dnes příspěvek plný knižních doporučení :)
Jsem totální knihomol a bez čtení si život nedokážu představit – teď na cestách ještě víc ocenim čtečku protože tahat s sebou knihy je dost nepraktický :D Taky jsem nedávno objevila kouzlo audioknih – díky Irčo (koukněte na její blog)! To se mi hodilo při různý práci v kuchyni nebo při uklízení… Ale teda o audioknihách už teď jenom v minulym čase – přestal mi fungovat telefon takže už neposlouchám… A teď už ke konkrétním knihám...

Orson Scott Card - The Ender saga
Ender's Game, Speaker for the Dead, Xenocide, Children of the Mind
Opět na doporučení od Irči jsem se pustila do Endera - a je to skvělý! První dvě knihy mě nadchly nejvíc a druhá snad ještě víc než první... Jsem celkově dost velkej fanoušek sci-fi a fantasy takže tohle je přesně pro mě... Odehrává se to v budoucnosti lidi se setkávaj s mimozemskýma formama života a je to hrozně napínavý... V prvnim a druhym díle jsou okamžiky který mě normálně rozbrečely - prostě síla! 

Khaled Hosseini - The Kite Runner, A Thousand Splendid Suns
Dvě hrozně silný knihy jejichž společný téma je Afghanistán... Jako první jsem četla A Thousand Splendid Suns což je příběh o životě dvou afghánských žen od šedesátých let po přelom století... The Kite Runner je zase o životě muže z Afghanistánu který s otcem odjel do USA... Nikdy jsem toho o Afghanistánu a životě tam moc nevěděla a tak pro mě tyhle knihy byly dost šokující... Ten popis válek zmaru a beznaděje je prostě neskutečnej... A potom pravidla který zavedl Taliban... No jeden by nevěřil že tohle se dělo v 90tých letech 20. století... A ještě k tomu je to fakt skvěle napsaný! Opravdu doporučuju! 

Stephen King - The Dark Tower
The Gunslinger, The Drawing of the Three, The Waste Lands 
A další fantasy série! Od Kinga už jsem pár knih četla a nutno říct že je to mistr slova... Takže od týhle série jsem měla velký očekávání - a zatím je to naplňuje :) Je to magický svět v něm se odehrává příběh Rolanda který je poslední z pistolníků (gunslinger - musela sem si teď hledat jak je to v českym překladu :D ) a jehož cílem je najít Temnou věž... Knih je dohromady sedm a teď čtu čtvrtou a fakt mě to hrozně baví :)

A ještě vám doporučuju goodreads.com - mě najdete tady :) Můžete hodnotit přečtené knihy a vytvářet seznamy knih které si chcete přečíst a máte ve všem hezky přehled :)

Co právě čtete? Máte rádi fantasy/sci-fi série? A posloucháte audioknihy? 

Mějte se krásně!
Alice

9 komentářů:

  1. Scify, fantasy ani audioknihy nevyhledávám, ale toho Hosseiniho si potřebuju přečíst... Jak se bydlí v karavanu? Nedovedu si to představit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo to potřebuješ :) a bydlí se uplně v pohodě - je to fakt na sklaování věcí a na přespávání jinak jsme pořád venku...

      Vymazat
  2. http://www.goodreads.com/book/show/830.Snow_Crash Uz to ctu asi 4 mesice protoze nemam moc casu (a neposloucham audioknihy), ale je to vyborny (takze je mi ted lito to docist uz, protoze jsem si tady na ty postavy "zvykla")

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dávám do Want to read :) a chápu no taky je mi vždycky tak smutno když něco dočtu :D

      Vymazat
  3. Sci-fi - yes! Fantasy - hell yes! King - HELL YESSSSS! Z Temné věže jsem zatím stihla přečíst myslím jen jeden díl + povídku, ale byla jsem nadšená! Jinak jsi už druhá, kdo v průběhu asi týdne nadšeně doporučuje Endera, tak to se mu musím podívat na zoubek (tolik knih a tak málo času, ach jó!). Akorát teda audioknihy si mě pořád ještě nějak nezískaly, mám ráda třeba rozhlasové hry, mluvené slovo jsem jako malá často poslouchala, ale u audioknih mám takový nepříjemný pocit, že se někdo cpe mezi mě a text a narušuje nám svou interpretací intimní propojení. Divný, vím :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mam presne taky, ze nechci aby mi nekdo nutil tu interpretaci tim jak to cte! Ale mozna je to nesmysl, protoze filmovy interpretace knizek mi vetsinou nevadi. Ale to ma asi kazdej jinak, mama treba prestala mit rada Saturnina kdyz videla ten film, protoze nesnasi Lucii Zednickovou :)

      Vymazat
    2. Fay - k Temný věži se určitě vrať a Endera musíš! :)
      a k audioknihám - mi ta interpretace nevadí oni zase ty co čtou to většinou nějak "nepřehrávaj" neni to rušivý... ale třeba Neverwhere jsem poslouchala ve verzi kde to čet sám Neil Gaiman a to bylo uplně božský! doporučuju!

      Vymazat
  4. Mě zaujala ta fotka s cigaretou.. Hned se mi vybavilo, že i kdyby člověk stokrát chtěl přestat kouřit, tak v Řecku je to věc nemožná. Tam hulej všichni jak fabriky snad od narození, že? :-D :-D Pet.

    OdpovědětVymazat