pondělí 26. května 2014

Spili

Vždycky jsem toužila po tom podívat se na Krétu – samozřejmě za to může Robert Fulghum a jedna z mých nejoblíbenějších knih Třetí přání kde je jednou z hlavních postav Kréťan Aleko a část příběhu se odehrává právě na Krétě… Ale že tady budu přímo bydlet a pracovat to mě ani nenapadlo :D Od míst kde se odehrává Třetí přání jsem docela daleko no ale třeba bude čas na to udělat si výlet… (btw – koukejte si Třetí přání přečíst! Pro mě je to jedna z nejdůležitějších knih mýho života která mě ve spoustě věcí ovlivnila… A asi si to potřebuju stáhnout do čtečky a přečíst si to znova!)

Když jsme přijeli přejížděli jsme z Rethymna což je větší město na severním pobřeží k nám na pláž která je na jižním pobřeží – je to asi 60 km většinou po malejch silničkách skrz hory… A právě ty hory mě uplně zaskočily – čekala jsem že Kréta je kopcovitá ale tohle jsou hory který mi připomínaj Tatry! Taky tu nejsou lesy spíš jen keře a spousta olivovníků… A ovečky samozřejmě :)

Fotky jsou z výletu do městečka Spili který je asi 20 km od naší pláže…

V centru města je takováhle fontána - voda je pitná a lidi si jí odnášeli v petkách ale nápisy jsou jen v řečtině takže nevím jestli je to nějaký léčivý pramen nebo co...
Klášter na kraji města... Zepředu to vypadá takhle hezky ale my si to obešli a zezadu je to holá betonová nedodělaná konstrukce :D
Jogurt s ořechy a medem - blaho! (A schválně píšu jen jogurt protože psát řecký jogurt v Řecku je trochu zbytečný :D ) 
Kostel Sv. Pavla - Agios Pavlos...
Pózičky u fontán :) A tahle sukně je uplně nejlepší! Šedá dlouhá nenabíraná s rozparkem... Potřebovala bych jich tak ještě deset :D 
Byli jste někdy na Krétě? A kde?


Mějte se krásně!
Alice

16 komentářů:

  1. Jee tvoje články mám ted úplně nejradši a vždycky se strašně těším na další. Máte to tam nááádherné, a ty "Tatry" jsou boží!:) Jak se tam domluvíte?:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc! :) a anglicky - šéf zvládá docela dobře a většina lidí taky no ale učíme se řecky :)

      Vymazat
  2. Haha :D Řekové a jejich nedodělané betonové monstra :D ach ♥ a máme stejnou sukni a je boží! Jinak co může být lepšího než číst Třetí přání na Krétě? Já se na něj o prázdninách taky chystám znova ;)) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. né asi :D a já vim je nejlepší!

      Vymazat
  3. Dobře si pamatuju, jak jsem o Třetím přání kdysi četla v novinách a strašně mě to zaujalo . . . bohužel na něj stále ještě nějak nedošlo. Že by po státnicích konečně? :-)
    Fotky jsou úžasné, hned z nich mám chuť cestovat, Kréta musí být skvělá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. musíš! je to úžasný! a děkuju moc!

      Vymazat
  4. no ty se mas! :) Market

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak má to svoje mouchy :D ale dík!

      Vymazat
  5. Ahoj, pred par dny jsem se vratila z dovolene na Krete. Poprvy, a moc se mi tam libilo. Hory me teda taky prekvapili, ale pri koupani v mori krasny pohled. Spili jsme taky navstivili, musim rict, ze tve fotky fontany jsou mnohem lepsi, nezli moje. Treti prani jsem necetla, ale moc se mi libil Rek Zorbas od Kazantzakise. Cetla jsem ji nekdy v sestnacti a uz tehdy si rikala, ze Kretu musim videt.
    At se ti tam libi (vzpomnela jsem si na tvuj blog, kdyz jsme byli v jednom super plazovem baru v Georgioupolis, ze bych radsi makala tam - aspon pres leto-nez si uzivala sveho jobu v kanclu...:) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc! a Zorbu si musim přečíst! a jsi zlatá že sis vzpomněla to je hrozně hezký :)

      Vymazat
  6. Treti prani je taky jedna z mych nejoblibenejsich knih ever! Ale na Krete jsem nikdy nebyla. Podle fotek je to nadhera, uzivejte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mám radost že to máme stejně :) tak třeba jednou :) děkuju!

      Vymazat
  7. Ty brďo, Alice zase bloguje a já to zjistím až teď?! Mám obří radost. Doufám, že se ti bude na Krétě dařit. Hodně stěští. Mája :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Byla jsem v Heraklionu a v Hersonissos, pokud budeš výletovat, určitě doporučuju :) Třetí přání jsem nečetla, zní to zajímavě, aspoň vím, co si přečíst v létě. Užívej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky! doufám že bude čas! :) a užij si knihu :)

      Vymazat