neděle 20. dubna 2014

Royal Mile

Celý týden je tady v Edinburghu úplně nádherně tak si to užíváme :) Udělali jsme si procházku po Royal Mile - to je cesta od hradu k sídlu královny... Jde o samotné centrum starého města a taky cíl všech turistů... Všude hrajou dudáci v kiltech a je tu taky spousta obchůdků se suvenýry... 
Tohle je teda ještě mimo Royal Mile - Victoria Terrace je podle mě nejkrásnější místo v Edinburghu... 
Fascinujou mě ty jejich kamenný fasády - takhle vypadá většina domů...
Royal Mile - spousta lidí obchůdků kaváren hospůdek... 
Katedrála sv. Gilese - v suterénu katedrály je kavárna! To mi prostě připadá fakt divný :D
A den na to mi tyhle brejle křuply :(
Náhodou jsme narazili na takovou skrytou zahrádku - mezi domy normálně veřejně přístupný místo klidu... A všechno kvete no krása :)
A sakury jsou prostě nejkrásnější :)
Národním zvířetem Skotska je jednorožec! :)
Holyrood Palace - oficiální sídlo královny ve Skotsku :) A hned naproti je skotský parlament - ale o tom zase příště...

Jinak veselé Velikonoce všem! :) Já si teda nechám chuť na mazanec zajít a taky asi uschnu no... 
 
Mějte se krásně!
Alice

10 komentářů:

  1. To je architektura přesně dle mého gusta..proto je podle mě i Edin nejkrásnější místo na světě. Zrovna nedávno jsme se bavili s mužem, že bychom se tam přestěhovali, ale shodli jsme se, že tu angličtinu bychom asi nepřekousli :D Ale snad se tam příští léto vydáme,moc se těším.. je to jako z pohádky.♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ta zahrada je naprosto úžasná, takový malý kousek ráje! Škoda, že jsem o ní v létě neměla tušení, místo courání po Primarku bych tam mohla rozjímat. Přesně ty fasády mě naprosto fascinují - vypadá to o tolik líp než ty různě natřené baráky u nás, ono to za chvíli oprýská a pak to vypadá hnusně, ale jakmile se obkládá kamenem, cihlami nebo dřevem, to je panečku podívaná!
    No a ty fotky - jako, kytky, úsměv - to je snad to nejhezčí, co se dá fotoaparátem zachytit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tys tu v létě byla? sem netušila :) a s tou zahradou to byla totální náhoda - šli sme po ulici a já si všimla že u průchodu jako by to dvora je cedukla že zahrada je veřejně přístupná - a tam takovej poklad :) a s těma fasádama přesně! a děkuju moc :)

      Vymazat
  3. Krásné fotky! Ta první fotka mě hned nalákala, abych se do Edinburghu okamžitě vypravila :) Miluju architekturu staré Anglie a dokážu si představit, že v jednom z těch domů s kamennou fasádou bydlím - už jenom pro tu atmosféru. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mi dělá radost! děkuju! a taky bych chtěla bydlet v pořádně historickym domě ale ten náš je taková nová zástavba no...

      Vymazat
  4. Teda zacina me to zas na ten ostrov za kanalem La Manche strasne tahnout! Edinburgh vypada v podani tvych fotek proste uzasne! A ja jsem uschla :(

    OdpovědětVymazat