pondělí 10. března 2014

Hledání

Hledání práce je zlo! Smířili jsme se s tim že z Čech nic nenajdeme a pustíme se do toho až po příjezdu do Edinburghu... Takže jsme se zabydleli a sehnali britský simky a vrhli jsme se na to... Celý dny u počítače pročítání inzerátů a stránek různejch obchodů odpovídání na všechno možný... Psaní spousty různejch (a pak už míň různejch) motivačních dopisů - "jaká jsem?" "pracovitá přátelská komunikativní" A tisíc různejch aplikací - chcete doplňovat regály v tescu? No tak to musíte vyplnit třicetiotázkovej psychologickej rozbor! Nebo slepovat sendviče? Jo tak to bude třicet různejch situací a jak na ně budete reagovat... Fakt by mě zajímalo kdo tohle vymejšlí a taky jak se to vyhodnocuje... 
Další částí je potom takovejhle dotazník... Má jít o rovný příležitosti - já si nějak nemůžu pomoct ale jestli maj bejt příležitosti rovný proč to vůbec potřebujou vědět? Jako že - barva pleti? Jestli jste karibského původu s tmavou pletí nebo kočovný Ir? Jaká je vaše víra? A sexuální orientace? Jste transsexuál?

Vlastně by mě zajímalo co je jako špatně a co dobře - má větší šanci bílej ateista ze střední Evropy nebo napůl afričan napůl asiat co věří ve woodoo a je gay? To jsou snad nějaký tabulky že musej zaměstnávat tolik a tolik lidí s určitou orientací? Nebo to je nějaký statistický výzkum? No nechápu to... 
(Aby bylo jasno - nemám problém s žádnou vírou barvou pleti ani orientací :) Právě proto tuhle škatulkovací povinnost nechápu...)
A další věc je potom ten hroznej pocit když odešlete tolik cv a vyplníte tolik aplikací a nic! Žádná odpověď... Ani žádný zamítnutí... Co jim jako vyšlo v těch psychotestech? Že sem magor co by házel ovoce po zákaznících? Nebo že kradu? Jop tohle je hrozný...
A nejhorší je ten pocit - jak dlouho to tady vydržíme bez práce? Budeme se muset vrátit domů jako totální looseři co si ani nezvládli najít job? Člověk o sobě začne dost pochybovat... 

No abych nebyla dramatická tak nakonec se zadařilo :) Ale o tom zase příště... 

A jaké jsou vaše zkušenosti s hledáním práce? Jsou jinde taky takovýhle dotazníky o barvě pleti a orientaci?

Mějte se skvěle!
Alice

13 komentářů:

  1. to sa vsetko musi robit online? nemozes len tak prist do nejakej predajne a zamavat im zivotopisom pod nosom? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no několik cv jsme i takhle rozdali ale na netu je toho mnohem víc a taky - chtěj prostě vyplňovat ty jejich aplikace takže va obchodě maj třeba ceduli že sháněj a že máš jít na stránky a přihlásit se tam...

      Vymazat
  2. v nemecku sa toto nepytaju, iba napisu, ze podporuju zamestnavanie zien a postihnutych ale prekvapivo dostanu vyssie pozicie iba chlapi. som myslela, ze ako zena z ostblocku som uplne super, lebo som dvojnasobna mensina ale jebu na mna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. +1 vsichni cizinci v Risi pracujou jako copywriteri nebo marketeri ve startupech nebo jako customer service ne? mne dostalo ze mne prave vzali do toho startupu ale ne do mcdonalds, lidlu, aldi...to byl zvlastni pocit.. lidl imho plati lip nez vetsina startupu no

      Vymazat
    2. presne, customer service pre CR a SR, ale na predavacku ma uz nevzali lebo chapes, treba mat kaufmänische Ausbildung. A v Lidli sa drzia nemci a turci uz od zaciatku, lebo su tam ako AZUBI a potom atz do smrti. Ako v CSSR -cely zivot v jednej fabrike

      Vymazat
    3. koukám že všude je něco :D ale příjde mi že tady jsou ve větších obchodech skoti a v menších potom indovné a tak...

      Vymazat
  3. Jeeezis, no to si uplne vybavuju svoje zacatky v UK jeste jako studentka, to me tak sr...o! A ano, jevi se to jako diskriminacni pristup, ale pracovala jsem pro online recruitment firmu a vim, ze se na tyto informace ptaji, aby vyplnili tabulky a mely zastoupeny vsechny mensiny a skupiny, dostavaji za to pak prispevky od statu, pokud se nemylim. Tak ale hlavne ze to dobre dopadlo, ne? ;) Drzim palce <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hm takže by se vlastně hodilo spadat do nějaký exotický škatulky aby si jí mohli vyplnit? jako transexuál s zidovskočernošskym původem? no nic :D a dopadlo takže dobrý :) díky moc!

      Vymazat
  4. Tohle je v UK příšerný. !!! Zrovna jsem vyplnila deset stránek rozborů na doplnování zboží v tescu. A většinou když přijdu někam osobně, odkážou mě na online stránky. Plus to jakou má barvu pleti... zavání mi to diskriminací. Nedávno jsem odeslala aplikačku, kde se ani neptali na pracovní zkušenosti, ani na školu, ale bylo tam prostě jak bych zareagovala v daných situacích atd. - a nevzali mě. Na základě čeho netuším. Prostě mě ani nepozvali na pohovor. Tohle je tady podle mě hrozný, jako samozřejmě to tak asi nebude všude, ale v ČR je ten přístup takový lepší - alespon byl, když jsem odjížděla. Všude mi vzali životopis a alespon se ozvali, že nic, tady odešlu 50 aplikaček a odpověd nic. Ale asi to na tebe působí hrozně, takže se neboj, já jsem ve 40 tis. městečku a vždycky jsem se nějak protloukla, v Edinu se určitě něco najde! Ono každý kdo tu začínal má takové hrozné historky a nakonec se vždycky něco našlo, tak to nevzdávejte, dokud budete moc.. Držím palce!! A jinak jestli můžu doporučit, ptejte se osobně vždycky po nadřízeném, párkrát jsem s tím měla úspěch, jinak mi přijde, že nějaký prodavač můj životopis zahodí do koše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to jak se nikdo neozve je hrozný kor po těch rozborech - fakt by mě zajímalo co z toho vyvoděj :D na druhou stranu v Čechách mi to přišlo podobný v tom že sem taky odeslala hromadu cv a zpátky nenapsal skoro nikdo...
      ale už se podařilo a job máme takže dobrý :) držim palce i tobě!

      Vymazat
    2. Supeeeeer,těšim se na příspěvek!Gratuluju.:) A díky,ještě,že mám alespon práci z domova))

      Vymazat
    3. u mna asi dosli po rozbore na to, ze som buduci psychopaticky sociopat, ktory trha kridla mucham, inak si to neviem vysvetlit

      Vymazat
    4. Natty děkuju! :)
      Sezka asi tak no :D a zákazníkům mažu sednviče po obličeji!

      Vymazat